Искате повече клиенти? Ето как

Мислили ли сте някога за разликата между привличане на клиенти и удовлетворяване на клиенти? Привличането означава спечелване на клиент, докато удовлетвореността означава, че ще задоволя нуждите и очакванията на клиента – за мен обаче няма разлика, защото искам да удовлетворя клиента, но и да го привлека. Причината да искате да удовлетворите клиента е, защото в противен случай ще излезете от бизнеса. Някой ще дойде и ще направи по-добра оферта. Погледнете Uber – те реално хванаха една закостеняла индустрия, от която хората се оплакват по целия свят, и я промениха отраз.

 

Без клиент няма да има кого да обслужвате, затова във всичките си компании говоря за привличане на клиенти. Действително, привличането всъщност е удовлетворяване на клиента, защото вярвам, че за да привлека изобщо клиент, той трябва да е щастлив от продукта, офертата и разрешаването на проблема му. Привличането на клиенти трябва да е от първостепенно значение. Дори ако сте рецепционист или в отдел доставки, технически отдел или дори счетоводител, като служител трябва да мислите за привличане и задоволяване на клиентите, а не просто за работата си.

 

Няма да имате работа, ако хората не са щастливи. Политиците биват уволнявани, защото хората са уморени да им плащат по няколко десетки хиляди на година, за да обещават едно, а правят друго. Това е и причината работни места да се местят на други континенти и защо намалява броя на банковите офиси. Намаляват не заради технологията или защото банката иска да намали разходите си, а защото никой не иска да се реди на опашка, за да говори с човек, който не знае името му, не може да се усмихне и не може да го накара да се чувства специален.

 

Човекът на гишето в банката трябва да си свърши така страхотно работата, че буквално да не искам да обслужвам сметките си онлайн.

 

20% от удовлетворените клиенти смятат да отидат при конкурент, независимо какво ще направите. Лоялността към компаниите днес не е това, което беше. Хората сменят постоянно продуктите. 20% от клиентите ви ще сменят продукта или услугата независимо колко добре се държите с тях. Това не означава да се откажете. Не можете да сте всичко за всички и не можете да сте всичко за всичко постоянно. Фокусирайте се върху привличането на клиенти и обема. Решаващата игра при клиентската удовлетвореност е експанзията. Привличането на клиенти е крайното решение за клиентската удовлетвореност.

 

Това си има своите плюсове и минуси. Плюсът е, че трябва да пораснете, за да задоволите повече клиенти. Трябва да се превърнете в гиганти. Великите компании трябва да са големи. Макар и да си представяте как Apple и Microsoft са стартирали от гаража, не ги познаваме, защото са си останали там. Пораснаха значително. Coca-Cola трябваше да порасне, за да познаваме името ѝ. Привличането на клиенти е ключът към задоволяването на клиенти. Преди си мислех, че ако остана малък, ще мога по-добре да задоволя клиентите си. Това беше лъжа. Някой може и да каже: „Ще бъда бутиков магазин за часовници и ще предлагаме толкова невероятно обслужване, защото имаме само няколко клиента.“ Те ще изчезнат.

 

Трябват ви повече клиенти и трябва да пораснете, за да имате качествени клиенти. Това е изключително важно. Привличането на клиенти ще ви донесе качествени клиенти, които искат да са щастливи и искат да бъдат удовлетворени. Фокусирайте се върху привличането на клиенти в достатъчно големи мащаби, за да откриете хората, които действително искат да бъдат удовлетворени. Помнете 20% от клиентите ви ще изберат конкурент, независимо какво правите за тях.

 

Ако не се интересувате от спечелването на нови клиенти, това показва колко ангажирани сте вие и какво смятате за това, което продавате.

 

Затова започнете да привличате повече клиенти и ще започнете да задоволявате повече клиенти.  Ако искате да научите повече, запишете се в Университът на Кардон, където наскоро добавих нов модул за Клиентска удовлетвореност. Не само ще ви дам повече съвети как да спечелите и задоволите повече клиенти, но и ще разберете кои са най-често срещаните оплаквания и как да отговорите в случай на проблем, да смекчите ситуацията и да се справите по подходящ начин с тревогата на клиента. Колкото повече клиенти привлечете, задоволите и обгрижите, толкова по-богати ще бъдете.

 

 

Бъдете велики,

ГК




Вашият коментар

Вашият email адрес няма да бъде публикуван Задължителните полета са отбелязани с *

Show Buttons
Hide Buttons